THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Tuesday, April 14, 2009

LoVe oR JusT FrienD? (smbgan saya kini dlm dilema)

hati ini bagaikan sunyi.. gelisah..
xtau kenapa.. setiap saat fikiran ku hanya memikirkan dia..
hati tertanya-tanya kenapa dia x sms pd ku?
selalunya dia sms aku kadang2 hampir setiap hari..
AH! aku terlupa.. hubungan kami telah ku putuskan..
buat apa nak dipikirkan lagi..
tapi mengapa perasaanku masih x berubah..
masih sunyi.. gelisah..
x mungkin hati ini merinduinya..
kami hanya kawan..
kawan biasa..

******

teringat kisah kami dahulu..
keluarga dia telah kehilangan seorang ahli..
abang iparnya telah meninggal akibat kemalangan di miri..
anak buah nya(anak abang iparnya) sebaya dengan aku..
ketika itu anak buahnya yang juga merupakan kawan ku, begitu sukar untuk
menerima kenyataan bahawa ayahnya telah meninggal.
sehingga menyatakan hasratnya untuk berhenti sekolah..
namun ditentang oleh keluarga..
hal ini menyebabkan dia melarikan diri dari rumah..
namun akhirnya setelah dinasihati, dia meneruskan persekolahannya(form 5)

******

sebulan berlalu selepas pemergian abang iparnya,
kakaknya disahkan mengandung 2 bulan...
dia(bekas aku) disuruh oleh kedua ibubapanya untuk mengangkat ank itu..
dia menelefon ku(masa tue belum putus)..
dia; hai sayang
aku; hai b.. apahal?
dia; b nak tanya pendapat sayang.
aku; tanya la..

lalu dia menceritakan segala hal angkat mengangkat anak kepada ku..
ketika aku hanya berkata 'suka hati b la''syg auk saja'.
boleh dikatakan gembira aku ketika itu.. yela..
belum kawen dah ada anak..
sehinggakan aku ditugaskan untuk mencari nama bakal anak angkat kami itu

ini namanya;
lelaki - aaron danial
perempuan - aaronita dania

keluarganya pun setuju dengan cadangan ku itu..
keluarga begitu mempercayai aku padahal aku x pernah mereka temui..

******

tetapi ku sangka hujan sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari..
beberapa bulan kemudian, kakaknya mengalami keguguran..
doktor mengatakan anak dlm kandungan itu lemas..
dan bakal anak angkat kami itu perempuan..
aku begitu sedih..

sampaikan ibunya dia menyalahkan aku kerana x melawat kakaknya
sehingga menyebabkan anak itu seperti tahu yg x berguna dia lahir di dunia
kerana menyangka dirinya xda keluarga.. kata ibu dia aku sepatutnya melawat kakaknya
supaya anak itu tahu aku bakal menjadi ibu angkat nya..

*****

sehingga kini aku masih memikirkan anak itu

bersambung

0 comments: